Andai Sudah Suratan

Layan jelah...

Selamat Mengunjungi Pondok Buruk Indahnya Hari Ini

Sekalung perhargaan diucapkan kepada sesiapa yang sudi mengunjungi pondok buruk ini. Segala apa yang ada disini harnyalah rekaan semata,tiada mengena dengan manusia yang masih hidup ataupun yang telah kembali ke rahmatulla...

********************************************************************

Apakah Itu Cinta????

Adakah semudah ABC?? Tidak sebenarnya.. Memang kerap orang menyebut aku telah jatuh cinta tapi tak semua faham apa sebenarnya cinta.. Bagiku cinta tidak hanya sebuah ungkapan tapi lebih dari itu.Pengorbanan,Kesanggupan bersamanya tika susah dan senang dan yang paling penting adalah Kejujuran serta keikhlasan kita menerima diri pasangan seadanya.Fahamilah pasangan dan kenalilah hati budinya jika inginkan hubungan yang harmoni dan bahagia.. Kesabaran adalah kunci segala masalah..Renungkanlah supaya hati dan minda tidak tersalah alirannya ketika hubungan dihadang cabaran...

********************************************************************

Saturday, October 16, 2010

Andai Sudah Suratan 3




Dari kejauhan aku terpandang kelibat Marina, teman sebilik merangkap doktor cintaku yang sedahg terkocoh-kocoh mencari sesuatu. Aku hanya tersenyum dan menggeleng perlahan melihat telatahnya yang cukup mencuit hatiku. Pasti ada lagi yang ketinggalan petang ini.

"Hani, kau ada nampak buku rujukan aku tak?" aku hanya terkebil-kebil memandangnya yang sedang menstabilkan nafasnya yang termengah-mengah

"Relex,relex. Tarik nafas," aku tergelak bila Marina hanya mengikut kataku. Memanglah kawan aku sorang nie, setelah agak selesa, Marina terus duduk dan memandangku.

"Hani, buku rujukan Prof. Haris tercicir. Aku tak tahu kat mana aku dah tinggalkan kali nie," aku hanya tergeleng. Inilah penyakit yang buatkan Marina yang comel ini jadi seperti nenek tua. Pelupa..





"Sayang, kenapa nie? Teguran dari belakang buatkan aku dan Marina tersentak. Aku mengeluh lemah bila memandang aksi-aksi manja Marina bila terpandang buah hati kesayangannhya,Amar Safuan.

"Ehem...ehem... aku masih disini ye" teguranku membuatkan Marina dan Amar Safuan tersentak dan akhirnya mereka tergelak kuat.

"Sorry beb, aku tak perasan."balas Amar Safuan ikhlas. Memang sejak dari tadi dia mencari Marina yang tiba-tiba berlari meninggalkannya di kafeteria. Puas jugak dia mengejar langkah Marina yang agak laju, bila melihat marina sudah berada di hadapan Hani Karmila barulah langkahnya diperlahankan. Pasti ada sesuatu yang ditinggalkannya lagi kali ini dan hanya Hani Karmila yang boleh tenangkan tunang kesayangannya itu saat-saat seperti itu.



"Yelah, ada Marina aku klau tak perasan la ye?" kataku mula menarik muka. Marina tergelak bila mendengar kataku. Cukup masak dengan telatah Hani Karmiila yang satu ini, dan tak pernah terlintas rasa cemburu dihatinya bila Hani Karmila berkelakuan begitu.

"Bukan macam tu, Rina kelam kabut benar tadi. Aku ingatkan dia ada apa-apa, penat tau aku kejar dia sampai ke sini," ujarnya membuatkan aku tergelak halus. Melihat aku tergelak, Amar Safuan mendengus geram. Terkena lagi dia rupanya, Hani Karmila memang pandai berlakon.

"Kau kenakan aku ye?" aku hanya tergeleng dan bangun dari situ. Marina dan Amar Safuan mengikutku dari belakang.

"Hani,Hani..jom join kitaorang makan kat kafe,"aku memandang Marina dan menggeleng. marina hanya menggangkat bahu dan terus berlalu bersama Amar Safuan. Aku meneruskan langkahku menuju ke asrama.

No comments: